תיעוד עצוב: חסידי ברסלב עוזבים את אומן

נתי קאליש 1 Comment on תיעוד עצוב: חסידי ברסלב עוזבים את אומן

בעקבות החשש והסכנה להישאר בשטחי אוקראינה, ארגון "הצלה אוקראינה" פינה את הקהילה היהודית באומן למולדובה, שם הם התקבלו בזרועות פתוחות על ידי הקהילה בקישינוב | פעולות הפינוי ימשכו גם בשבת במקרה הצורך ובארגון קוראים לכולם לא להיות שאננים ולצאת בהקדם מגבולות המדינה

צילום: קו המידע אומן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב התחממות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, והחשש הגובר מהישארות בשטחי אוקראינה, תושבי אומן יצאו באוטובוסים שאורגנו ע"י ארגון "הצלה אוקראינה" לכיוון הגבול עם מולדובה בדרכם לעיר קישינוב.

בארגון עושים כל מאמץ להוציא את כולם מהמדינה ואומרים: "אנו קוראים לציבור בקריאה אחרונה לעזוב במיידית את אוקראינה, כל עוד זה אפשרי אנא אל תהיו שאננים, הנטייה לחשוב שיעבור הזעם ולהישאר במקום יכולה להיות טעות מסוכנת" אומרים בארגון.

כבר משעות הבוקר של יום חמישי טיפלו בארגון במאות פניות של הציבור הישראלי באוקראינה, וממליצים לציבור שנע ברכבים פרטיים מאזור צ'רקס (המחוז בו נמצאת אומן) להתקדם לכיוון היציאה מאוקראינה לגבול מולדובה הנקרא 'פולטובה' המועדף והכי בטוח נכון לעכשיו.

הפעילות כעת היא במרוץ נגד הזמן וחלון ההזדמנויות קצר, הסכנה רק הולכת וגוברת בשעה זו, ולאור פיקוח הנפש נערכים בארגון גם לפינוי תוך כדי השבת במידת הצורך, במטרה שלא יישאר אף יהודי תחת סכנה.

בנוסף, גם האנשים שבחרו להתפנות דרך הגבול עם רומניה, מטופלים בשיתוף פעולה מלא וערוץ פתוח המתקיים בין צוות הצלה אוקראינה למנהיגי הקהילה בבוקרשט רומניה, בית חב״ד בבוקרשט ערוך לארח את משפחות הפליטים.

צילום וידאו: קו המידע אומן

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה בנט הדפוק דוחף את האף שלו